Kinderwensspreekuur

De periode vlak voor de bevruchting en in de eerste maanden van de zwangerschap zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de baby. Het is dus verstandig om vooraf al bij mogelijke risico's stil te staan. Wat moet je doen, of juist laten, om zo gezond mogelijk in verwachting te raken?
Voor het kinderwensspreekuur kan je bij ons een afspraak maken.

In een consult krijg je informatie over foliumzuur, leefgewoonten (gebruik van alcohol en roken), medicijngebruik, erfelijke aandoeningen en de invloed van werkomstandigheden.
Indien gewenst praten we over de menstruele cyclus.

Jij en je partner kunnen via www.zwangerwijzer.nl een vragenlijst invullen. De uitkomst van deze vragenlijst kun je dan naar ons mailen op verlosklaverblad@hetnet.nl  zodat wij ons goed kunnen voorbereiden op jullie bezoek en advies op maat kunnen geven.
Als er een erfelijke ziekte in jouw familie of die van je partner voorkomt kan er een kans bestaan dat je die ziekte doorgeeft. Ook hierin kan het dat je een keuze moet maken. Voor meer info en hulp bij de keuze ga naar: http://keuzehulp-kinderwens-erfelijkeziekte.nl/

Aan bod komen de volgende onderwerpen:
  • medische voorgeschiedenis
  • eerdere zwangerschap(pen), bevalling(en) en eventueel een miskraam
  • medicijngebruik
  • erfelijke aandoeningen
  • menstruele cyclus en anticonceptie
  • invloed van schadelijke stoffen
  • infectieziekten
  • bloeddruk en BMI

Tijdens het gesprek is er volop gelegenheid om vragen te stellen. Met elkaar kunnen we aan de hand van de uitkomst van de bevindingen een advies geven en je zo nodig doorsturen, denk hierbij aan huisarts, gynaecoloog etc.

Voor meer informatie over dit onderwerp kun je de volgende websites bezoeken: www.strakszwangerworden.nl ;  http://nustoppenmetroken.nl ; www.medipro.nl ; www.babyopkomst.nl ; www.knov.nl ; http://www.voedingscentrum.nl